Na najnovijem kontejnerskom terminalu Luke Rijeka održan je svečani program povodom završetka radova na izgradnji „Zagreb Deep Sea“.
Zagrebačka obala moderan je kontejnerski terminal na zapadnom dijelu lučkog bazena Rijeka, dužine od 400 metara te dubinom mora (gaz) od 20 metara, a financiran je sredstvima državnog proračuna (28.5 milijuna eura) te kreditom kod Svjetske banke (84 milijuna eura).
Završetak izgradnje Zagrebačke obale predstavlja najveći dio te zaključenje prve faze dugogodišnjeg kapitalnog projekta „Rijeka Gateway“ (Projekt obnove riječkog prometnog pravca) u kojeg je uloženo ukupno 190 milijuna eura, a koji je uključivao i izgradnju kontejnerskog terminala „Jadranska vrata“ na Brajdici.
Svečanom su programu uz gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela i predsjednika Gradskog vijeća grada Rijeke Andreja Poropata prisustvovali i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, predstavnik Svjetske banke Todor Milčevski te brojni drugi predstavnici lučkog gospodarstva.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naveo je kako svjedočimo važnom danu za riječku luku kojim je završen lučki dio velikog i složenog infrastrukturnog projekta.
„Sada nas čeka ulazak u investicijski ciklus koncesionara, pokrenuli smo prvu fazu natječaja na koju se dosad javilo sedam svjetskih kompanija. Očekujemo da će odabrani koncesionar u Rijeku donijeti najbolju poslovnu praksu te da ćemo iskoristiti priliku da riječku luku stavimo prvo mjesto u regiji u području kontejnerskog prometa“, rekao je Vukorepa dodavši kako se bez projekta „Rijeka Gateway“ riječki lučki sustav ne bi mogao razviti što bi dovelo do nemogućnosti opstanka na tržištu.
Ističući kako je on jedan od rijetkih koji su u projektu “Rijeka Gateway” sudjelovali od njegovih samih početaka 2003. godine, gradonačelnik Obersnel kazao je kako će njegova cestovna komponenta Rijeku učiniti gradom koji je odlično povezan sa svojim zaleđem, posebice nakon izgradnje ceste D403 koja će zgotoviti ovaj cestovni pravac te riješiti pitanje prometa u gradu.
„Ovim projektom podignuti su konkurentnost i potencijal riječke luke te možemo biti sigurni u njenu kvalitetnu budućnost“, zaključio je Obersnel.
Prigodnim govorom okupljenima se obratio i resorni ministar Oleg Butković, kazavši kako je tijekom realizacije ovog projekta bilo puno problema, što njegov konačan kraj čini još posebnijim.
Butković je potvrdio kako su u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije osigurana sredstva za izgradnju ceste D403 koja će biti ključna za potpunu funkcionalnost terminala na Zagrebačkoj obali te poboljšanje prometa u zapadnom dijelu grada, dodavši kako uz koncesioniranje terminala (odluka o koncesionaru bit će donesena u rujnu) slijedi početak izgradnje nizinske željezničke pruge.
Pruga bi uz pomoć europskih fondova prema sadašnjim procjenama trebala biti dovršena do 2030. godine, a u tijeku je priprema dokumentacije koju vrši HŽ infrastruktura za „najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj nakon Pelješkog mosta“. Također, ministar Butković obavijestio je o suglasnosti Vlade Republike Hrvatske za produbljivanjem prostora za pristanište brodova na Brajdici koje bi zadovoljilo potrebe većih brodova koji pristaju u riječku luku te na taj način dodatno privuklo kontejnerski promet u Rijeku.
Tijekom programa potpisana su dva ugovora vezana uz isporuku i izvođenje radova u okviru razvojnih projekata. Riječ je o europskim projektima sufinanciranih iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) za koje je Lučka uprava Rijeka, zajedno s još pet razvojnih projekata, povukla 132.8 milijuna eura.
Ugovore je potpisao ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa zajedno s predstavnikom nabavljača i isporučitelja „Port Community“ informatičkog sustava (PCS), te predstavnikom tvrtke koja će rekonstruirati terminal za generalne terete u lučkom bazenu Raša, financijske vrijednosti 8, odnosno 46.8 milijuna kuna.
(Grad Rijeka)
foto: youtube (screenshot)