Super Bowl, veliko finale profesionalne lige američkog nogometa (NFL), najvažniji je sportski događaj u SAD-u, ali i svojevrsna “tvornica novca”, pa se tako procjenjuje da su prošle godine Amerikanci u vikendu Super Bowla potrošili čak 15,3 milijarde dolara.
Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 milijuna Amerikanaca, a od 2010. godine prosječna tv gledanost redovito premašuje 100 milijuna gledatelja.
Prosječna tv gledanost Super Bowla u posljednjih deset godina: 2018 - 103.400.000 2017 - 111.319.000 2016 - 111.900.000 2015 - 114.442.000 2014 - 111.500.000 2013 - 108.700.000 2012 - 111.346.000 2011 - 111.010.000 2010 - 106.476.000 2009 - 98.732.000
Reklamni prostor
Kolika je razlika u cijeni između Super Bowla i finala drugih sportova dobro pokazuje prošla godina, kada je 30 sekundi televizijske reklame za vrijeme Super Bowla koštalo pet milijuna i 50 tisuća dolara, dok je u NBA finalu bila skoro sedam puta manja, odnosno 750 tisuća dolara.
Pregled cijena polaminutnih tv reklama u posljednjih deset godina: 2019 - 5.250.000 dolara 2018 - 5.050.000 2017 - 5.000.000 2016 - 4.500.000 2015 - 4.250.000 2014 - 4.000.000 2013 - 3.800.000 2012 - 3.500.000 2011 - 3.100.000 2010 - 2.954.010
Glazbeni izvođači
Važan dio Super Bowla je glazbeni šou u poluvremenu utakmice, a nastup u “halftime showu” velika je čast za sve glazbenike. Tako su tijekom povijesti gledatelji mogli uživati u svirci Rolling Stonesa, grupe U2, Brucea Springsteena, Paul McCartneyja, Madonne, Aerosmitha, Tine Turner, Stinga, Red Hot Chili Peppersa, Princea i mnogih drugih zvijezda. Prošle godine gledatelje je zabavljao Justin Timberlake, a ove su godine glavna atrakcija kalifornijska pop-rock skupina “Maroon 5”.
(Hina)
foto: youtube (screenshot)