Zbog nedovoljnog broja vozača na tržištu rada Komunalno društvo Autotrolej nije u mogućnosti zaposliti dovoljan broj profesionalnih vozača potreban za održavanje postojećeg voznog reda. Upravo zato, Komunalno društvo Autotrolej prisiljeno je privremeno izmijeniti vozni red i to spajanjem linija, skraćivanjem vremena rada linija i smanjenjem broja polazaka, navodi se u priopćenju koje u cijelosti prenosimo.
U najfrekventnijim periodima radnog dana zadržat će se postojeći broj polazaka kako bi usluga Autotroleja ostala na istoj razini u vrijeme dolaska i odlaska građana na posao i u škole.
Naime, zanimanje profesionalnog vozača izuzetno je deficitarno, pa tako u Primorsko-goranskoj županiji uopće nema evidentiranih nezaposlenih vozača D kategorije koja je potrebna za obavljanje posla vozača autobusa.
Autotrolej stoga natječaje za zapošljavanje vozača objavljuje i u ispostavama Zavoda za zapošljavanje izvan Županije i to uz pogodnost osiguranja smještaja. Nažalost, niti ova mjera ne daje željene rezultate.
Istovremeno, Autotrolej je u dogovoru sa Zavodom za zapošljavanje pokrenuo osposobljavanje 12 nezaposlenih vozača C kategorije o trošku Društva, za stjecanje D kategorije. Također, pokrenuta je i prekvalifikacija zainteresiranih nezaposlenih radnika za stjecanje kvalifikacije i polaganje ispita D kategorije za upravljanje autobusom. Isto tako, Autotrolej kontinuirano zapošljava umirovljenike i trenutno ih je u sustavu ovog komunalnog društva zaposleno 12.
U konačnici, sa sindikalnim predstavnicima dogovaraju se bolji uvjeti rada i povećanje stimulativnog dijela plaće koji se planira uvesti od 1. veljače ove godine.
Vjerujemo da će sve ove mjere dati željene rezultate i da će uskoro biti popunjena otvorena radna mjesta profesionalnih vozača. No, u međuvremenu, sa trenutno zaposlenih 313 vozača D kategorije, što je čak 29 manje no početkom 2018. godine, Autotrolej je, kao što je rečeno, prisiljen privremeno korigirati vozni red.
Također, treba reći i da je na samom kraju prošle godine na vlastito traženje neočekivano umirovljeno čak 13 vozača i to zbog činjenice da su umirovljenjem baš u tom trenutku ostvarili bolje mirovine nego da su čekali da ostvare puni radni staž. Iako je njihov postupak u potpunosti razumljiv, dodatno je opteretio sustav koji se već neko vrijeme susreće s nedostatkom vozača i upravo zato poduzima već spomenute mjere.
FOTO: Youtube (screenshot)