Site icon Rijeka Online

Na današnji datum dogodila se najveća avionska nesreća u povijesti

najgora_avionska_nesreća_u_povijesti_27032019_rijekaonline

Na današnji datum, 27. ožujka 1977. godine, na Tenerifima u Kanarskom otočju, dogodila se najveća avionska nesreća u povijesti zrakoplovstva.

Naime, tog se dana u zračnoj luci Gran Canaria dogodio teroristički napad zbog kojeg je većina aviona bila premještena u susjednu zračnu luku Los Rodeos na Tenerifima. Tako su bila premještena i dva Boeinga, jedan u vlasništvu tvrtke KLM, a drugi tvrtke Pan Am.

Nesreća je bila u tome što je na pisti u tom trenutku bila gusta magla koja je sprječavala i kontrolni toranj i pilote aviona da vide kakvo je stanje na pisti, a u isto vrijeme se dogodio i šum u komunikaciji koji je potvrdila i provjera crne kutije nakon nesreće.

Sve su se sitnice posložile tako da vode nesreći

Zrakoplov tvrtke Pan Am dobio je upute da vozi istom pistom s koje je avion tvrtke KLM trebao poletjeti, ali da na trećem skretanju skrene na drugu pistu. Pan Amov avion prošao je prva dva skretanja ali zbog nevjerojatno guste magle nisu uspjeli identificirati treće te su ostali na istoj pisti.

U isto vrijeme, pilot KLM aviona pogrešno je razumio upute kontrolnog tornja misleći da je dobio dozvolu za polijetanje. Zbog toga je počeo ubrzavati kako bi postigao dovoljnu brzinu za polijetanje. Nedugo prije nego što bi avion uspio poletjeti pilot je u magli ugledao Pan Amov avion kako stoji na pisti. KLM-ov pilot je u iznenađenju pokušao podići nos aviona kako bi preletio Pan Amov ali zbog nevjerojatne brzine od 250 km/h i blizine dvaju aviona sudar je bio neizbježan.

U sudaru i požaru koji je uslijedio nakon toga poginulo je 583 ljudi

Svih 248 putnika i članova posade iz KLM-ova aviona je poginulo. Iz Pan Amovog aviona živa se izvukla samo 61 osoba, a poginulo ih je 335.

Ova je nesreća rezultirala postavljanjem novih pravila gdje se uvela posebna frazeologija za komunikaciju između aviona i kontrolnog tornja, tj. izraz polijetanje (eng. take off) smije se koristiti jedino kada avion ima dopuštenje za polijetanje, i u niti jednom drugom slučaju u razgovoru. Naravno, naglasak se stavio i na druge provjere koje se trebaju obaviti prije svakog polijetanja.

Na videu je prikazana igrana simulacija kobne nesreće.

foto: youtube (screenshot)

Exit mobile version