Site icon Rijeka Online

Povijesna prodaja: Država stavila na tržište brodogradilište 3. Maj za 6,6 milijuna eura

3.maj_01032019_rijekaonline

U jednom od najznačajnijih imovinskih postupaka u pomorskom sektoru, Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) objavio je javni poziv za prodaju riječkog brodogradilištа „3. maj 1905“. Početna cijena za kupnju 100% udjela u društvu iznosi 6,655 milijuna eura, što otvara pitanje budućnosti jedne od ikona hrvatske industrijske baštine.

Ključni uvjeti za potencijalne kupce

Država postavlja stroge kriterije za budućeg vlasnika. Osim financijske ponude, kupac mora jamčiti da će brodograđevna djelatnost ostati prisutna na cjelokupnom pomorskom dobru pod koncesijom. Ovo ograničenje osigurava da se tradicija brodogradnje, koja seže još od 1905. godine, neće ugasiti zbog eventualne prenamjene prostora.

Ponuditelji moraju prvo otkupiti dokumentaciju vrijednu 2.000 eura, a zatim potpisati Izjavu o povjerljivosti podataka kako bi dobili pristup detaljima o stanju tvrtke. Nakon toga, imaju pravo zatražiti „dubinsko snimanje“ – detaljnu analizu financijskih, pravnih i operativnih aspekata kompanije.

Rokovi i jamstva: Što trebate znati

Sve ponude moraju biti dostavljene do 17. studenoga 2025. Uz svaku prijavu, potrebno je priložiti jamstvo od 66.650 eura, koje se može osigurati bankovnom garancijom ili direktnom uplatom na račun CERP-a. Ovaj mehanizam služi kao filtar za ozbiljne zainteresirane stranke, s obzirom da će neispunjene formalnosti dovesti do automatskog odbacivanja ponude.

Iznenađujući detalj je mogućnost da CERP odbije sve pristigle ponude ako se ne pojavi adekvatan interes. Ovo ostavlja prostor za dodatne pregovore ili reviziju uvjeta u slučaju neuspjeha prvog pokušaja prodaje.

Kontekst i izazovi

Brodogradilište „3. maj“ ima dugu povijest, ali i turbulentnu recentnu prošlost. U posljednjim godinama tvrtka se suočavala s financijskim problemima, što je dovelo do uključivanja države u njezino restrukturiranje. Prodaja se smatra ključnim korakom za revitalizaciju objekta, ali i testom za atraktivnost hrvatske brodogradnje na globalnom tržištu.

Stručnjaci ističu da je početna cijena relativno niska u usporedbi s vrijednošću nekretnina i opreme, ali upozoravaju da potencijalni kupci moraju računati s dugoročnim ulaganjima. Održavanje proizvodnje zahtijevat će modernizaciju postrojenja i strategiju za privlačenje novih naručitelja u konkurentnoj europskoj industriji.

Reakcije javnosti i lokalne zajednice

U Rijeci i šire, vijest o prodaji izazvala je mješovite reakcije. Neki građani gaje nostalgiju prema „3. maju“ kao simbolu radničke povijesti grada, dok poduzetnici ističu potrebu za efikasnim korištenjem prostora uz obalu. Sindikatni predstavici pozivaju na transparentnost postupka, naglašavajući da bi novi vlasnik trebao poštovati radnička prava zaposlenika.

Što slijedi?

Nakon zatvaranja roka za ponude, CERP će procijeniti pristigle prijave i odabrati najpovoljniju. Ako postupak bude uspješan, nova uprava trebat će uskladiti poslovni model s regulatornim zahtjevima i tržišnim izazovima. U suprotnom, država bi mogla pokrenuti novi krug pregovora ili revidirati strategiju za ovaj industrijski gigant.

Jedno je sigurno: sudbina „3. maja“ neće ostati nezapažena, budući da njezin ishod može postati precedent za upravljanje državnom imovinom u ključnim gospodarskim sektorima.

Exit mobile version