Site icon Rijeka Online

Premijera Verdijeve “Traviate” u riječkom “Zajcu”: Tragedija nemogućnosti bliskosti

Verdijeva opere „La Traviata“ premijerno stiže na pozornicu riječkog HNK Ivana pl. Zajca u ponedjeljak, 8. veljače 2021. s početkom u 19 sati. Samo dvanaest dana nakon posljednje operne premijere, Mascagnijeve „Cavallerije rusticane“, premijerom „Traviate“ nastavlja se niz Verdijevih opera uprizorenih u riječkom HNK u posljednjih pet godina od kojih je posebnog odjeka imala jedinstvena trilogija „Verdi-Shakespeare-Surian“ u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića: Blažević potpisuje koncept, dramaturgiju te režiju i nove „Traviate“ čijim će izvedbama ravnati šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra, Valentin Egel.

Zahvaljujući kreativnim rješenjima, opera se već ranije vratila na riječki kazališni program uz poštivanje svih aktualnih protuepidemijskih mjera, no, ovoga puta učinjen je i korak više. Ovoga puta, naime, protuepidemijske mjere izravno ulaze u režijski i senografski koncept predstave koja postaje tragedijom nemogućnosti bliskosti.
„ Za razliku od „Cavallerije“ i „Carmen“ režiju, scenografiju, koreografiju i scensko svjetlo nismo prilagođavali protuepidemijskim mjerama, nego smo te mjere i njihove posljedice na društveni život, pojedinačne sudbine i psihička stanja, učinili temom naše „Traviate“. Konceptulano-dramaturški, ova “Traviata” zapravo je opera koja problematizira naš život u epidemijskoj dramskoj situaciji, bolest, zabranjenu bliskosti, tragične smrti u osami“, kaže Marin Blažević.

Glavne će uloge tumačiti omiljeni romantični par riječke Opere, Anamarija Knego kao Violetta Valery i Aljaž Farasin kao Alfredo Germont. U ulozi Alfredova oca Giorgia Germonta pridružit će im se Kevin Greenlaw.
„Nakon interpretacija Mimi i Rodolfa, Julije i Romea, Jelene i Juranića ili Cio-Cio San i Pinkertona, mnogi su Anamariju Knego i Aljaža Farasin doista proglasili omiljenim romantičnim opernim parom. No mene od njihove kazališne „romanse“ i uopće „romantičnog“ pristupa operi, puno više zanima onaj dramski, ujedno misaoni, upravo kritički, i  duboko proživljen afektivni potencijal njihove intenzivne scenske su-igre. Njemu smo u „Traviati“ dodali koreografiju koja proizlazi iz njihovih osobnosti, kao i iz same glazbe. U tome su presudnu ulogu odigrali Mila Čuljak i Michele Pastorini, dvoje koreografa u našoj predstavi koja i jest rađena upravo za Anamariiju Knego i Aljaža Farasina “, naglašava Marin Blažević te objašnjava motivaciju i razlog uvrštavanja „Traviate“ na premijerni operni repertoar. „Ideja i odluka za „Traviatu“ dogodila se kada sam prošloga ljeta, na programu koncerta „Nessun dorma“, čuo Anamariju i Aljaža u izvedbi dueta iz ove najpopularnije Verdijeve opere. Anamarija Knego u svim je ulogama često tipiziranih ženskih likova, pa tako sada i u Violetti, svojom interpretacijom otvarala nove dimenzije tih likova, pronalazila njihovu složenost i snagu, emocionalnost, strast i inteligenciju.“

U ulozi Flore Bervoix izmijenjivat će se Sofija Cingula i Ivanica Lovrić, a ulogu Annine tumačit će Mirna Vidović. Ostale uloge tumačit će u alternacijama Marko Fortunato i Filip Filipović, Ivan Šimatović i Marijan Padavić, Dario Bercich i Dario Dugandžić, Slavko Sekulić, Martin Marić i Krešimir Škunca te Darko Matijašević i Saša Matovina.

Scenografiju te oblikovanje svjetla zajednički potpisuju Alan Vukelić i Marin Blažević, a kostimografiju Sandra Dekanić.

Nastala na temelju Dumasove „Dame s kamelijama“, ovo je zacijelo najpoznatija opera unutar melodramskog žanra i jedna od publici najomiljenijih te proteklih desetljeća najizvođenija opera na svim pozornicama u svijetu koja publiku ne prestaje osvajati jednom od najtežih („È strano! Ah, fors’è lui”) i jednom od najtragičnijih („Addio del passato”) sopranskih scena u opernoj literaturi.
Aktualna i danas, uz vrijednost glazbe i dramaturšku cjelovitost,, „Traviata” uvijek otvara i različite puteve režijskodramaturške interpretacije.

 

 

Exit mobile version