Zamišljamo kako bi to bilo sjesti u niskopodni tramvaj i odvesti se duž cijelog pulskog zaljeva, tamo gdje već sada postoji pruga iz nekih davnih vremena. Otići tramvajem na plivanje na Punta Krišto, Štinjan i Hidro bazu s jedne strane ili u šoping u Max Stoja s druge. Bit će moguće!
Upravo time se bave inženjeri Livio Nefat i Ivan Skol koji upravo dovršavaju projekt o uvođenju električnog tramvaja u Puli reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu.
Može li uvođenje električnog tramvaja uzduž rive znatno smanjiti prometne ljetne gužve i eliminirati kolaps na pulskim ulicama. Može – tvrde oni!
Prema zamisli Livija Nefata, ekološki bi tramvaj za početak prometovao po tzv. sjevernom dijelu trase tramvajske simetrale od parkirališta na Mandraču nedaleko željezničke postaje pa zatim uzduž rive sve do Foruma. Ukoliko bi se pruga produžila kako je zamišljeno i realizirao i južni dio te simetrale, tramvaj bi vozio turiste i ostale putnike od Foruma do buduće garažne kuće na Marsovom polju gdje su i druga veća parkirališta – piše Glas Istre.
Prema poslovnom planu kojeg su izradili, prva faza investicije vrijedna je oko pet milijuna kuna, a mogla bi se isplatiti u roku od tri godine.
U drugoj fazi projekta predlaže se korištenje pruge koja ide duž cijelog pulskog zaljeva, pokazuje Livio Nefat na karti. S jedne strane kolosijek već postoji sve do Tvornice cementa (alternativno bi se mogla obnoviti stara trasa iz 1904.) dakle nedaleko Muzila, Max Stoje, Mornaričkog groblja i crkve, a s druge do Punte Guc na Valellungi, gdje je predviđena izgradnja terminala za kruzere.
– Na ovom projektu tramvajske gradske simetrale sjever – jug radim već četiri godine. Do sada je već puno toga dogovoreno. Nakon dugotrajnih pregovora potvrdili su nam iz HŽ-a (pri čemu naročito izdvajamo i zahvaljujemo stručno osoblju prometne sekcije Pule i Istre) da je tehnički moguće da se na pulskom željezničkom kolodvoru ustupe dva kolosijeka koja se ne koriste, nastavljaju autori Glasu Istre.