Naručitelj “Eclipse II” je MKM Yachts, tvrtka vezana za australsku korporaciju Scenic. Korporacija je već prije u Hrvatskoj izgradila Scenic Eclipse, koji slovi za najbolji luksuzni brod na svijetu prošle godine.
Veliki plan je uz Eclipse II izgraditi još četiri istraživačka kruzera koji će zajedno biti spas za hrvatsku brodogradnju, a ujedno i očuvati stotine radnih mjesta. Cijeli “veliki plan” iznosi 860 milijuna eura.
Saša Čokljat, direktor MKM Yachts, rekao je da će prema novom poslovnom modelu izgradnje kruzera MKM Yachts uzeti manji dio riječkog brodogradilišta u potkoncesiju i tako dovršiti izgradnju preslike “Scenic Eclipsea”.
Dodao je kako projekta ne bi bilo da Vlada RH na početku pregovora nije prepoznala viziju, ali i pokazala hrabrost i spremnost na “razmišljanje izvan okvira”. Tako je to rezultiralo projektom koji nudi dugoročnu razvojnu perspektivu našoj brodogradnji te priliku za očuvanjem bogate tradicije u brodogradnji, kontinuiteta proizvodnje i znanja te stotina radnih mjesta.
Danas su prerezani prvi limovi koji će biti korišteni za trup od 1.000 tona čeličnih limova pristiglih iz ljevaonice u Sjevernoj Makedoniji. Kobilica za trup broda trebala bi se položiti do početka ljeta.
„U trenutku kada ostale cruising kompanije svoje projekte stavljaju na čekanje, Scenic Grupa i 3. maj započinju stvaranje zajedničke budućnosti, kako Scenica, tako i hrvatske brodogradnje na zdravim temeljima. Možemo biti ponosni što se gradnja jednog od najboljih brodova na svijetu u svojoj klasi, odvija baš ovdje u riječkom 3. maju”, izjavio je Čokljat.
“Eclipse II” bit će tzv. sestrinski brod ranijeg broda “Scenic Eclipsea”, plovila s čak 6 zvjezdica, najsofisticiranijeg i najelegantnijeg broda tog tipa na svijetu namijenjenog izletima na oba zemljina pola, a njegovo uplovljavanju u riječku luku očekujemo između 2. i 4. svibnja. Tamo će brod ostati privezan dok se ne stiša kriza s koronavirusom.
Priča u pozadini
Prvi kruzer, spomenuti “Scenic Eclipse” bio je izgrađen i opremljen u brodogradilištu Uljanik u Puli u srpnju prošle godine. Od svih problema koji su zadesili brodogradilište, znanje i vještina hrvstakih brodograditelja ostali su zapamćeni i razlog su zašto se i drugi brod sada gradi kod nas.
Ako se prisjetimo, u trenu kad je brod bio dovršen samo do pola, Uljanik je otišao u stečaj i blokadu. Tvrtka Scenic je tada napravila neobičan potez: umjesto da naplate 50 milijuna eura državnih jamstava za brod vratili su ih državi, a brod su zadržali i nastavili gradnju vlastitim sredstvima.
Tada je okupljen tim hrvatskih inženjera brodogradnje, projektanata te oko tisuću stručnih ljudi koji su radili na brodu dok nije bio završen. Brod je napravljen s tolikom stručnošću da se vlasnic Scenic Grupe, Glen Moroney, oduševio i preostale planirane kruzere odlučio izgraditi ovdje.