Brzina kojom se mijenja tržište, te afiniteti kupaca gotovo su postali istovjetni brigama koje rastu kod poduzetnica i poduzetnika vezano uz nadolazeće vrijeme i brojna pitanja koja ih prate poput: što ponuditi, što prodavati, čime se baviti, u čemu biti uspješan – kako piše Nacionalni Portal, a prenoseći Hina-u.
Zahvaljujući futurologiji poduzetništva, koja kroz cijeli niz parametara “osvješćuje” i “nagovješćuje” trendove na tržištu za vlasnice i vlasnike tvrtki i obrta, moguće je doskočiti potražnji, predvidjeti je i pripremiti se za ono što kupac budućnost bude očekivao i tražio od nas.
Stoga je važno već danas osluškivati mijene tržišta, kako bi bili spremni za sve ono što nam dolazi, posebice računamo li na održiv i dugoročan uspjeh naše poduzetničke aktivnosti – komentirala je futurologinja poduzetništva Sanela Dropulić, direktorica Ženskog poduzetničkog centra, koja je za sve “zainteresirane” čime se baviti i što plasirati na tržište u budućnosti napravila i svojevrsni futurološki pregled uslužnih i proizvodnih aktivnosti za kojima će biti izražena potreba u budućnosti (ako već slučajno nije i sada!).
Usluge poslovnog planiranja
Dobra priprema, plan i akcija – sveto su trojstvo svakog poslovnog poduhvata, koje na žalost ne znaju nabrojati mnogi u poduzetništvu, pa ne začuđuje da ih ne znaju ni učinkovito primijeniti.
Poslovne improvizacije, planiranje od danas do sutra, površne pripreme i akcije moraju postati stvar zaborava za svakog iole ozbiljnog tržišnog igrača. Sukladno tome već sada, a posebice u budućnosti, usluge u pravcu kvalitetne pripreme za tržišne istupe i plasman, istraživanje tržišta (ali i konkurencije), izradu poslovnih te financijskih planova, definitivno će biti jedne od najtraženijih u poduzetničkom miljeu.
Usluge čišćenja
Sve manje vremena kojeg imamo zbog poslovnih obaveza, stvara i sve više mogućnosti za usluge čišćenja. U prvom redu u domovima svakodnevno iznimno zaposlenih ljudi. Sve će više rasti potražnja za uslugama čišćenja domova, ali i ureda tj. poslovnih prostora, javnih ustanova, stambenih zgrada, sportskih prostora. Razmislite o pružanju outsourcing usluga u ovom sektoru kroz vlastiti angažman ili pak cijelog tima “odreda za čistoću”!
Pružatelj usluge brige za kućne ljubimce
Još jedna usluga nastala zbog manjka vremena – u prvom redu vlasnika kućnih ljubimaca. Polivalentnost ove usluge leži ne samo u primjerice šetanju psa, nego odvođenja životinja i veterinaru, dostave hrane, čišćenju mačjih pješčanika, usisavanja kuće zbog dlaka, kupnja nove posude za vodu. Dakle cjelovita usluga skrbi o kućnom ljubimcu, čiji vlasnik nema vremena da mu se kvalitetno posveti.
Organizator kućanstva
I da – pogađate – i nadalje smo u području pružanja usluga za one koji nemaju vremena. Ovog puta kroz novu sasvim novu profesiju – organizator kućanstva. To u prvom redu znači kako organizaciju uređivanja, čišćenja i servisiranja poslova u kući / stanu / prostoru svakodnevnog obitavanja, tako i samih stanara. Organizacija i planiranje obroka, kupnje, dovoza i odvoza djece s različitih školskih i izvan školskih aktivnosti, organizacija popravaka po kući, nabavka namještaja, organizacija zabava, priprema za dočekivanje gostiju…Ma koliko ovo sada izgledalo suludo, posebice da netko za nas organizira naš život u kući kako bi imali više reda, vremena i energije, jeste li sigurni kada vas ulovi svakodnevno ludilo obaveza, da vam upravo jedna takva osoba ne bi bila pravi spas.
Osobni trener (svih vrsta)
U ovom trenutku, a posebice kako dolazi turistička sezona, kondicijski, fitnes, sportski treneri jako su traženi. No futurologija poduzetništva nagovješćuje da će, ne samo ovi “koji znoje svoje klijente” fizičkim radom radi dobre kondicije, biti traženi, nego apsolutno svi koji mogu trenirati – naše tijelo, ali i naš um.
Više nego ikada do sada raste i potražnja za mentalnom nadogradnjom u ljudi i treningom istih. Iako se navedena potražnja ne osjeti u tolikoj mjeri u Hrvatskoj (čak mi se čini da nekada vezano uz rad na sebi, građani Hrvatske i nazaduju), potreba za trenerima osobnog rasta i razvoja, različitih edukacija izgradnje osobnog integriteta, napose treninzi vezanih uz svakodnevnu prehranu, financijsku (ne)kulturu, bonton, odijevanje, styling, hobi sposobnosti i afinitete – raste iz dana u dan. Šansa da se ipak netko i u Lijepoj našoj okuša u ovim poduzetničkim disciplinama budućnosti.
Uređivači grafita
Već dulje vrijeme urbane sredine, pa tako i mnoge u Hrvatskoj, osjećaju posljedice grafiterske (ne)kulture – s jedne strane ostajemo zaprepašteni uništenim javnim i privatnim fasadama i javnim površinama zahvaljujući “huliganima” s auto sprejevima, no zadivljujuće su vizualne kreacije onih koji, na za to predviđenim mjestima, uljepšavaju našu svakodnevnicu svojim kreativnim izričajem.
U cilju ružne grafite pretvoriti u lijepe gradske sličice i mozaike, mnoge javne institucije angažirat će (a neke to već sada čine) takozvane uređivače grafita. One koji će na kreativan, koloritan i prije svega dopadljiv način uklanjati ili preoblikovati grafite koje ne želimo gledati ili imati po javnim ili privatnim fasadama.
Tekstualni urednik
Digitalna komunikacija sve je “nepismenija” – gotovo na svakom koraku upozoravaju lingvistički stručnjaci. Upravo iz navedenih razloga sve je manje kvalitete u pismenosti; od poslovnih pisama, zamolbi, pisama, pa čak i mailova, te sms-ova, web tekstova, kao i onih koje želimo komunicirati putem digitalnih društvenih mreža. Budućnost donosi mogućnost specijalizacije za pružanje usluga pisanja – od zdravica na vjenčanjima do govora na sahranama, jer su mogućnosti sve šarolikije, kako nam kvaliteta pismenost pada iz dana u dan.
Konzultant za obnovljive izvore energije
Hrvatska se sve više angažira (posebice u privatnom sektoru) kada je u pitanju uporaba obnovljivih izvora energije. Snaga vjetra, sunca ili vode postali su kroz ekološko promišljanje poželjni izvori energije, a ugradnja sustava koja bi nam u kućanstvima pomogla doći do električne energije iz obnovljivih izvora sve traženiji. U korak s tim trendom i konzultanti za obnovljive izvore energije te njezinu primjenu bit će traženi na tržištu kao profesija, ali i poduzetnička aktivnost.
Uzgoj ljekovitog bilja
Uz veliko poštovanje prema konvencionalnoj medicini, sve smo više svjedoci kako se traže i alternative liječenju koje nam ne nameće farmaceutska korporacijska klika. Nekada diljem prostora jugoistočne Europe poznatu tradiciju travara, koji su spravljali čajeve, kreme, tinkture, kapi na bazi ljekovitog bilja, potražnja budućnosti će iznova “uskrsnuti”. Osim radi liječenja, ljekovito bilje će biti sve traženije i radi prevencije bolesti, ali i regulacije prehrane, uravnoteženja psihofizičkog zdravlja, mentalne snage, smanjenja stresa. Uzgoj i prerada ljekovitog bilja u nadolazećim godinama prelazi iz “kućne radinosti” u ozbiljnu poduzetničku aktivnost.
(Nacionalni Portal)
foto: Pixabay (ilustracija)