Iako je direktor KD Autotroleja, Alberto Kontuš, predao izvješće Gradskom vijeću Grada Rijeke na sjednici koja je održana 28. veljače, gdje su prezentirane neke učinjene i planirane mjere, ovim smo putem dobili uvid u neke detaljnije podatke.
Što se tiče pitanja vozača, problema su dva. Prvi problem je broj vozača, tj njihov nedostatak u Autotroleju, a drugi problem su njihovi uvjeti rada, tj. plaće.
Rečeno nam je da je “od početka godine do sredine veljače zaposleno 8 vozača, pretežno umirovljenika, tako da je sadašnje stanje 321.” Osim toga, prikupljeno je pedesetak kandidata za program prekvalifikacije i doškolovanja, koji je pokrenuo Autotrolej, upravo radi što prikladnijeg rješavanja problema nedostatka vozača.
“Uvjeti za obavljanje posla vozača autobusa zahtijevaju diplomu prometne škole i vozačku dozvolu ‘D’ kategorije. Zainteresirani vozači imaju različite statuse kvalifikacije tako da je trošak različit, u rasponu od 10 do 25.000 kuna po kandidatu. HZZ pokriva samo troškove polaganja ‘D’ kategorije i to samo za kandidate koji su prijavljeni kao nezaposleni u njihovim evidencijama.” Trenutno je u aktivnom statusu prekvalifikacije 31 kandidat.
“U dogovoru sa većinskim vlasnikom izrađuje se model povećanja plaća djelatnika Autotroleja, ali je donesena i odluka da je neophodno povećati subvencije kako bi se podignula plaća radnicima”, izjavili su iz Autotroleja. Naglašavaju da je potrebno podignuti primanja vozača, kojima također treba poravnati uvjete sa konkurentskim tvrtkama.
Direktor Rijeka plusa Željko Smojver, na sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, naglasio je da Rijeka plus trenutno održava oko 300 vozila za Autotrolej i Čistoću, a kao najveći problem istaknuo je, također, nedostatak stručnih radnika i njihovu potplaćenost.
I u KD Autotroleju i u Rijeka plusu ističe se veliki problem potplaćenosti radnika pa saznajemo da se, što se tiče Autotroleja, trenutno izrađuje simulacija potrebnih sredstava za povećanje plaća, a Autotrolej će stavku o plaćama uvrstiti i u Plan poslovanja kojeg će Skupština Gradskog vijeća razmatrati do 30. travnja.
“Zbog nedostatka vozača je od 14. siječnja smanjen vozni red, tj. broj polazaka gradskih linija a od 11. veljače se smanjio onaj za prigrad.” Navode da je to smanjenje privremenog karaktera, ali da je u ovom trenutku bilo neophodno upravo zbog samih vozača i njihovog opsega posla, tj. radnog vremena.
S obzirom na operativno stanje, iz Autotroleja su, kako ne bi došlo do problema u dijelu javnog gradskog prijevoza, smanjili broj komercijalnih vožnji, te su trenutno napravili stanku što se tiče ugovaranja novih poslova i obnavljanja postojećih isteklih ugovora.
Također, intenzivirane su i aktivnosti pripreme i kontrole održavanja vozila zbog problema kvarova na vozilima koje korisnici učestalo ističu.
Zbog toga će se do sredine ožujka izvršiti detaljni tehnički pregled svih vozila a krenut će se i s programom korektivnih preventivnih servisa vozila u suradnji sa predstavnicima proizvođača vozila i Rijeka plusom.
Kada se govori o budućim planovima, podsjećamo da je odlukom Skupštine društva u prosincu 2018. godine donesen već spomenuti Privremeni plan poslovanja za 2019. godinu, koji će Skupština razmatrati najkasnije do 30. travnja 2019. godine.
Taj prijedlog stabilizacije poslovanja Autotroleja sadržavat će niz mjera kako bi se ostvarila tri cilja: potreban broj vozača, dovoljan broj tehnički ispravnih vozila te kako bi se optimizirali svi procesi radi poboljšanja učinkovitosti Autotroleja.
Glavna točka plana je izrada prijedloga novog sustava voznog reda na gradskim i prigradskim linijama, a s krajnjim ciljem da se pronađe optimalni odnos cijene i kvalitete, tj. opsega usluge.
foto: youtube (screenshot)